Summa sidvisningar

2011-05-30

Utländska författare

Under tiden som jag väntar på att jag ska komma på något bra inlägg om tennis igen så kör vi ytterligare ett författarinlägg. Denna gång handlar det om författare från utlandet och precis som i den svenska kategorin så blir det inga nobelpristagare precis utan författare som skriver spännande och underhållande böcker.

1. Dennis Lehane. Skildrar det inte så glättiga Boston i många av sina böcker och han gör det våldsamt men ändå varmt. Hans "Patient 67"(Shutter Island) är en helt annorlunda bok som bara måste läsas.
2. Michael Connely. Skriver oftast om LA-deckaren Harry Bosch. Otroligt spännande böcker som man inte kan lägga ifrån sig. Är duktig på att blanda in karaktärer från olika böcker i en och samma handling. Bästa bok "Poeten"
3. John Grisham. Var tidigare den stora favoriten. Skrev romanen "Det målade huset" 2001. Den är grymt bra men efter det så tycker jag att han har tappat lite och jag är inte lika begeistrad längre.
4. J.k Rowling. Självklart måste författaren till Harry Potter platsa på denna lista. Bokserien blev bara bättre och bättre och sista boken slår det mesta jag läst.
5.Jo Nessbø. Hade först dan Brown som femma men jag måste ändra. Nessbøs böcker om Harry Hole är otroligt spännade och välskrivna så han måste med på denna lista!

1 kommentar: