Summa sidvisningar

2012-07-02

oj oj oj España

Ja nu blev det några dagars uppehåll i skrivandet igen. Först var vi ju borta och sen så de senaste 36 timmarna så har vi haft nån slags magsjuka eller liknande. Alla i familjen drabbades på nåt sätt och det har varit helt olidligt  men nu börjar det bli ett litet litet ljus i tunneln. Har haft mycket idéer på vad det ska skrivas om. Först var jag inne på friidrotten som hade ett EM i skymundan av fotbollen, sen var jag inne att skriva lite om Köpenhamn som vi tillbringade två sköna dagar i, men jag vill liksom skriva när det verkligen händer, inte en eller flera dagar efter.. Sen tänkte jag skriva lite om dessa förbannade sjukdomar som verkar drabba oss så mycket mer än vad som är normalt (årets sjuklista är sjukt lång..) men sen så kom jag på att en dag som idag så måste ju Spanien hyllas. Tredje mästerskapssegern i rad. De hade otroliga 12-1 i målskillnad på sina sex matcher. Och för att jag ite ska snöa in på fotbollen så handlar dagens lista om vad som är bra med landet Spanien! Kan ju inte säga att jag har varit där mycket men det har blivit några besök iaf.. Här kommer listan!

1. Havet! Alla medelhavsländer har ju en fördel och Spanien har ju mycket kust och mycket badmöjligheter. Sen gränsar ju landet mot Atlanten också.
2. Maten! Gillar spansk mat skarpt. paella, tapas, calamares. Allt tillhör mina favoriter.
3. Vädret! Varmt väder är ju alltid bra och det är det ofta i Spanien, stort plus!
4. Barcelona. Kan inte säga att jag världens globetrotter men av de europeiska störstäder som jag har varit är Barcelona en klar favorit.
5. Språket. Läste spanska på gymnasiet och tycker att jag har haft mycket nytta av det. En fint språk som är ganska enkelt att lära sig!

Mer listor kommer under veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar