Summa sidvisningar

2014-03-05

På lördag smäller det

Har knappt skrivit något om melodifestivalen. Har inte funnits så många infallsvinklar och sen har jag inte sett så mycket som jag brukar. Men på lördag är det final och den tänker jag inte missa. Ska bli kul att se hur mycket kidsens röster kommer att avgöra. Om man kollar av i klassen och hör vad de snackar om så är det den där Linus som blir väldigt farlig. Sen har vi förstås den internationella juryn som kan rösta lite som de vill. Hur som helst så blir det spännande och här är mina favoriter.

1. Sanna Nielsen. Bästa låten och bästa rösten. sen är inte hon så himlans kul. Men är det en MELODIfestival så ska hon vinna.
2. Alcazar. Inte deras bästa låt men det är ändå proffsig disco som håller hög nivå.
3. Helena Paprizou. Ingen My number one som hon vann med 2005 men en riktigt bra låt. Frågan är hur många fans hon har.
4. Panetoz. Härligt gäng med en glad låt. Är nog inte så tippad men jag hoppas att det kan överraska.
5. Yohio. Låten är sämre än förra årets slagdänga men den håller ändå hög nivå och Yohio verkar vara en cool kille.

Så det var mina favoriter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar