Summa sidvisningar

2014-03-04

Nu har det hänt igen

Ja nu handlade det inte om många träffar utan om många dagar utan inlägg. Totalt tomt  på idéer, har faktiskt inte ens försökt. De blir så ibland i olika omgångar. Var inte så sugen på att skriva idag heller men jag känner att blir det ett ännu längre uppehåll så känner jag att jag inte alls kommer att fortsätta och så kan vi ju inte ha det, eller hur..
Vad ska jag skriva om idag då... jo vårkänslor! Både igår och idag så har det känts som om våren är på väg på riktigt, trots att kalendern fortfarande säger att det borde vara kallt och snö. Förra året så låg det väl en halvmeter snö vid den här tiden men nu så är det betydligt mindre snö och mycket varmare.. Här kommer några tydliga tecken att våren är  på väg:

1. Eleverna kör kortärmat. Väldigt tydligt tecken på att våren är i antågande.
2. Torrt i skogen. Det är redan nu klart springbart i elljusspåret och den geggan som varit har torkat upp.
3. Ljuset. Jag har skrivit om det förr men det är så otroligt skönt när det är ljust på morgonen när man åker OCH på eftermiddagen.
4. Fotbollsäsongen är på g. Jag bryr mig egentligen inte så mycket om det men att allsvenskan snart är igång är ett väldigt tydligt tecken på vår.
5. Solen. Tänk att solen värmer när den väl är framme, helt underbart.

Nej det var segt att skriva idag. Hoppas att viljan kommer tillbaka snart!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar