Summa sidvisningar

2014-02-25

Nu har det hänt igen

Jag har haft en mycket sämre besöksantal på bloggen sista tiden av det enkla skälet att jag inte har länkat nåt till facebook. Kände att jag ville se hur många läsare jag har utan den reklamen. Det har visat sig att det är ganska få, men skit samma, det är inte därför som jag skriver. Hur som helst så hade jag plötsligt ett stort uppsving i söndags och då visade det sig att mitt inlägg om svenska dopingfall från 2012 blivit hett lässtoff pga. klantisarna i svenska hockeylandslaget. Men dom har jag inte lust om att skriva om idag, istället ska jag skriva om allas kära melodifestival!!!!!

Jag brukar alltid försvara festivalspektaklet mot alla som gnäller på dåliga låtar och töntiga framträdanden, men i år så har jag svårt med försvarandet. Jag tycker helt enkelt inte att det har varit alls något bra denna gång och här kommer en lista på saker de misslyckats med.

1. Låtarna. Det är för få bra låtar. Det är för mycket shownummer och för lite bra musik. Det är väldigt få låtar som har fastnat i huvudet.
2. Programledarna. Anders Jansson gillar jag i andra sammanhang (Hipp Hipp, radion), men här har han inte fått till det och Nour tycker jag inte alls har funkat.
3. Fel låtar går vidare. Detta kan ju diskuteras men i många fall  är det tydligt att det är mycket unga som röstar och det blir mer som en Idolomröstning än de bästa låtarna. T.ex. Alban och Bengtzing borde ju såklart ha gått vidare.
4. Showen. Underhållningen innan, mellan och efter låtarna har inte funkat alls. Nån gång småroligt oftast inte alls särskilt kul.
5. För lite schlager. Självklar så måste även detta program följa med i den musiken som är det som funkar överallt men här i melodifestivalen behövs den glada schlagerlåten och det har det varit alldeles för lite av!

Tack för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar