Summa sidvisningar

2013-06-09

bra böcker

De senaste åren har jag läst väldigt lite böcker och bokhögen av villläsabäcker har bara blivit högre och högre. Men nu har det hänt nåt. Det började på vår semester på Teneriffa då jag läste fyra böcker och sen har det fortsatt. Högen med böcker har stadigt krympt och nu är det bara ett fåtal kvar. Eftersom de flesta böckerna jag läst nu är ett par år gamla så är det väl inga direkta boktips men här kommer iaf en lista på några av de bra böcker jag läst på slutet.

1. Born to run. Boken om löpningens själ. Väldigt intressant och fylld av märkliga figurer. Är värd alla lovord den fått.
2. Styckerskan från Burma. Den sista av Håkan Nessers böcker om Gunnar Barbarotti. Inte den bästa i serien, kanske inte ens den näst bästa men som vanligt välskrivet och en historia där man aldrig riktigt kan räkna ut hur allt hänger ihop
3. Nio drakar. Michael Connelly skriver som vanligt rappt och spännande om sin hjälte Harry Bosch. Denna är en av de bättre av hans böcker de senaste åren.
4. Två soldater av Roslund&Hellström. Dessa två herrar ligger högt upp, kanske allra högst upp på min deckarlista. Deras senaste är en riktig tegelsten men ändå så läser man den snabbt eftersom det är så sjukt bra skrivet och det dom skriver om är otroligt viktiga saker
5. Jo Nessbo. Gengångare. En klassisk Harry Hole-deckare med alla hårdkokta ingredienser som alltid finns med i hans böcker!

Det var allt för idag, gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar