Summa sidvisningar

2013-06-10

Mobiltelefonen

Ja då var det dags igen. För tredje gången på ett år så har jag en trasig smartphone. Sådär smart.. Denna gång är jag totalt oskyldig då den lilla piggen i telefonen som gör att man kan ladda upp den har gått av. Som vanligt så går inget på telefonen på garantin utan jag väntar på besked från försäkringsbolaget om jag kan få nån ersättning därifrån. Är sådär sugen på att lägga 3-4000 på en ny telefon...Hur som helst så har jag nu min förrförrförra telefon som ofta inte går att öppna, batteriet är skitdåligt och internet funkar inte. Det känns sådär. Det enda som är positivt är att man slipper vara sur för eventuella förluster i quizkampen. Vad är du jobbigast att klara sig utan?

1. Kameran. man blir ju så van att alltid kunna plocka upp telefonen och ta roliga kort på framförallt barnen.
2. Nyheter. Jag gillar inte att inte vara uppdaterad på vad som händer. Är van att snabbt kunna koklla nyhetsapparna.
3. Vädret. Jag är stundtals väderberoende och vill snabbt kunna kolla kvällens, morgondagens eller helgens väder. Det är betydligt jobbigare att slå på datorn eller kolla text-tv än att bara snabbt kolla på telefonen.
4. Facebook. Rätt skönt att komma ifrån facebookande lite men samtidigt är det jobbigt att inte ha full koll på vad som händer i alla vänner världar.
5. Spel. Den perfekta avkopplingen och även den perfekta irritationshöjaren. Oavsett så är det kul att spela lite spel på mobilen, speciellt i de spelen som körs mot andra.

That´s all for today, goodbaj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar