Summa sidvisningar

2013-06-05

Tecken på trötthet

Just perioden slutet på maj-början på juni är alltid totalt fullspäckad och just nu i år känns det som om det har varit extra mycket och jag är duktigt sliten och här kommer ett gäng tydliga tecken på det..

1. Bloggen blir lidande. Vet inte hur många kvällar som jag börjat skriva eller åtminstone haft en idé till vad jag ska skriva om men det har liksom inte blivit nåt. Har inte kraften att slutföra tankarna till nåt bra.
2. Håller ständigt på att somna. Kommer ihåg när Konrad föddes. Då var jag ofta så trött så jag t.ex. kunde somna på toaletten när jag väntade på att Sigrid skulle bli klar och det är lite lika nu. Somnar alltid när jag lägger barnen, håller på att somna nästan dagligen när jag försöker planera de sista lektionerna.
3. Orkar inte hålla fokus. Tappar ofta tråden när jag ska berätta nåt for eleverna och glömmer oftare bort saker som står på agendan.
4. Träningen går segt. Gårdagens löprunda var den segaste på månader och jag kom knappt upp för backarna. Styrkan går också segt och rätt ofta så fuskar jag. Fy!!
5. Jag kommer inte i säng. Lite motsägelsefullt men när jag blir så trött så orkar jag inte ta mig till sängen utan jag blir halvliggande i soffan och kollar på halvusla tv-program eftersom jag inte orkar fokusera på nåt intressant..

Nej det ska bli bra med lite ledighet och samla ny kraft. Gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar