Summa sidvisningar

2011-11-10

favoritspelare

Såhär mittemellan fotbollsgalan och landskampen mot Dannebrogen så känns det som om det är läge för en fotbollslista. Det har blivit en del sånna nu under hösten. En ganska stor andel faktiskt om man tänker på hur uselt få inlägg det har blivit och hur stort mitt fotbollsintresse egentligen är.. Hur som helst så funderade jag lite på dagens ämne när Zlatan vann sin lilla boll för sjätte gången (om det var rätt eller fel återkommer jag till när jag har startat min nya blogg ;). Vilka är egentligen mina svenska favoritspelare genom alla tider? Ingen av mina allra största barndomsidoler kommer ifrån fotbollen utan dom kom mer från t.ex. tennisen och skidåkningen men självklart har jag haft spelare som jag följt lite extra och som man gärna vill "va" när man lekte fotboll. På denna lista blir det lite nytt och en del gammalt. Här kommer alltså listan över mina svenska favoritfotbollssspelare.

1. Torbjörn Nilsson. Den stora hjälten under uppväxten. Var bäst i det bästa laget och gjorde en jävla massa mål.
2. Glenn Strömberg. Även om man tyckter att han såg bra flummig ut i sitt långa hår så var han ändå en stor hjälte som var en stor favorit på framförallt 80-talet.
3. Kenneth Andersson. Vet inte varför just han alltid varit en favorit. Det var det redan innan -94. Det var kanske att han aldrig var så spektakulär utan kämpade för laget men ändå gjorde mål. Verkar vara ganska sympatisk också.
4. Henrik Larsson. Den stora favoriten från "nutiden". Jobbade alltid stenhårt, gjorde många otroligt viktiga mål och var en riktig lagspelare. Kul med åren i Barcelona och halvåret i Manchester där han visade att han höll även i de större ligorna.
5. Zlatan. Det går inte att ha med en sån här lista utan Zlatan. Även om man har svurit många gånger framför TV:n och t.o.m. Sigrid, två år ropar att han ska springa mer så är han ändå Kungen. Nio ligatitlar i olika lag säger det mesta. Han gjort så många speltakulära mål att det skulle räcka till en trippel-DVD.

Har några nya listor på G.så finns tiden så kan det dyka upp en redan imorgon ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar