Summa sidvisningar

2013-07-08

london

I natt kom jag hem från en weekend i London där lillebror hade sin svensexa. Det var full fart hela helgen även om jag, som gubbe, höll lite lägre profil än ungdomarna. Kan inte påstå att jag har varit i London särskilt mycket men jag tänkte ändå ge mig på att ranka några saker som jag observerat med staden.
1. Folket. Alla man träffar är väldigt trevliga. Inte som i andra storstäder där folk känns stressade och ofta lite sura.
2. Maten. På fredagskvällen tog jag en fish n chips och den var sjukt ospännande och visst, det blev bättre, men det brittiska köket når verkligen inga höga höjder.
3. Vädret. Enligt de inhemska så hade det förra sommaren regnat 21 dagar i sträck, vilket låter helt bisarrt.. Denna helg var det 25 grader och sol hela tiden och så var det även sist jag var på besök. Så antingen har jag haft en riktig massa tur eller så är det dåliga vädret en myt.
4. Pubarna. Alltså, det finns många pubar i många andra städer fast i London finns det sjukt mycket att man inte fattar att alla kam gå runt. Fast iofs så dricker ju engelsmännen en del..
5. Shopping. Jag är absolut ingen shoppingkille men här finns verkligen allt i kvadrat och kubik. Igår så blev det en del fynd till barnen och några slipsar till mig.

Så det var allt för nu! Baj bak!!



1 kommentar: