Summa sidvisningar

2011-04-29

Bäst på grillen

Imorgon är det Valborg och det känns som om det är den första stora grillkvällen. Visserligen har vi grillat flera gåmger redan men nu känns det som om det är mer på "riktigt". Vi ska ut till Sunnersta till "La casa da lobsta"(om alla håller sig friska). Där står en stor och stabil Weber kolgrill så det borde borga för en bra grillning. Detta leder till dagens lista, min bästa mat på grillen:

1. Kyckling. Svårt att få bra, men med rätt marinering och inte för lång stektid så blir det super.
2. Champinjoner. Marinerade i lite olivolja, salt, peppar och vitlök. Grymt gott!
3. Hamburgare. Hemmagjorde självklart med barbequesås och diverse grönsaker så finns det få saker som slår det!
4. Korv. Vanliga hotdogs eller Bergvallkorvar som det egentligen heter, går bort. Däremot lite kryddigare varianter med korv och lite extra till är lätt och gott.
5. Fläskfilé. Är ingen köttfantast men rätt grillat är fläskfilé alltid en hit!

3 kommentarer:

  1. För lite kött på listan, och var är majsen?

    SvaraRadera
  2. Majsen var grymt nära att komma in på listan, en klar bubblare tillsammans med tomat och sparris. Jag vet inte vilket kött jag skulle tagit med, grillar det för sällan för att de ska vara top-5. Skulle sätta t.ex. tonfisk och ev. nån annan fisk före också.. Sen kom jag på nu att jag glömde pizza. Grymt gott att grilla!

    SvaraRadera
  3. Kan tipsa om lite pressad citron på champisarna. Prova det så kanske de toppar listan sen! / Lobsta

    SvaraRadera