Summa sidvisningar

2011-04-27

Bästa idrottsevenemang

Igår så bokade jag och Pernilla biljetter till OS i London nästa sommar. Nu är det bara vänta och se om vi får de biljetter vi önskat. I så fall kommer vi bl.a. få se Sanna Kallur springa 100 meter häck. Därför kommer jag osökt in på de idrottsevenemang som jag gillar bäst. Här kommer min lista!

1. Vinter-OS. Tycker att allt är roligt (ja förutom konståkning kanske) och i och med att Sverige har haft så stora framgångar de senaste gångerna så gör detta till att vinter-OS är klart roligast.
2. Sommar-OS. Superkul även det. Man brukar alltid få lite nya favoriter av de mer annorlunda idrotterna, sist det begav sig fastnade jag för velodromcykel av nån anledning. Annars så är det ju kul med allt bara det går bra för Sverige.
3. Fotbolls-VM. Klar etta tidigare men nu tycker jag att det är lite för stort. Sen påverkas det även av att Sverige inte har lyckats så bra nu på slutet..
4. Fotbolls-EM. Har också tappat mitt intresse de sista åren. För mycket trista defensiva matcher och för lite riktiga profiler.
5. Skid-VM. Beror helt på att det har varit svenska framgångar den senaste perioden. Under friidrottens glansdagar så hade deras VM säkert platsat på listan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar