Summa sidvisningar

2011-04-19

Top-5 saker jag saknar från tiden innan vi fick barn

I natt hade vi barnvakt för vår dotter Sigrid så vi hade bara minstingen hemma. Jag unnade mig då en ordentlig sovmorgon (iofs var jag vaken halva natten med Kräk-Konrad). Då började jag tänka på de saker som var annorlunda innan man fick barn. Saker man tog för givet då, känns helt omöjliga idag.

Så här kommer alltså dagens lista: Top-5 saker jag saknar mest från "tiden innan"

1. Sovmorgon. Har egentligen aldrig varit en sjusovare men bara känslan att få ligga kvar i sängen utan att behöva stressa upp är underbar. Det kan man ju glömma nu..Är det nåt bra barnprogram på TV så kan man på sin höjd få 10 minuter..
2. Middag i lugn och ro. Det ska matas, torkas, skäras, stoppas i napp etc. Saknar verkligen att bara kunna äta upp maten utan att stressa och kanske ta ett glas vin i lugn och ro.
3. Eftermiddagstupplur. Inget jag har gjort ofta men ändå. Bara jag tänker på möjligheten att lägga sig på sängen i en kvart efter man kommit hem från jobbet så blir jag nästan nostalgisk.
4. TV-kvällar. Visserligen blir det en del slötittande nu.. Men Sigrid brukar somna sent och Konrad, ja han vill ständigt ha uppmärksamhet. Utöver det så är det alltid nån disk eller tvätt som ska göras. Så kolla på favoritprogrammen utan störning blir det sällan tal om.
5. Träningen. Känner att kroppen inte alls är i samma shape som förr i tiden. Man får passa in träningen på korta stunder och då är det lätt att det inte blir av.


Det jag trodde att jag verkligen skulle sakna men inte gör: Lördagskvällarna på Flustret. Nej jag saknar verkligen inte att gå ut. Visserligen skulle det vara kul att träffa kompisar mer, men att gå ut, komma hem vid 3 och vara seg halva söndagen, nej det är inget jag längtar efter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar