Summa sidvisningar

2011-04-26

Bästa dramaserier

Tisdagskvällarna har under en tid varit vikta åt innebandy med ett gäng mer eller mindre talanglösa gubbar (och några yngre killar). Nu har det dock blivit omöjligt att komma iväg pga. en lite större tjej som vägrar att somna på kvällarna och en lite yngre kille som bara skriker, bajsar och kräks om vartannat. Därför har jag kunnat fokusera mer på intrigerna på Wisteria Lane istället. För er som har koll på amerikanska dramaserier så är det där huvudpersonerna i Desperate Housewives bor. Denna serie har både jag och Pernilla haft som en favorit sen starten för fyra? år sen. Men högst upp på listan över bästa dramaserier hamnar den inte för här kommer min lista:

1. Beverly hills 90210. Klar etta. Denna serie hade allt och den håller fortfarande. Säsong 3-6 bäst, de två sista kunde de ha skippat..
2. Desperate housewives. Alla intriger och överraskande vändningar gör detta till en riktig höjdare.
3. Melrose Place. Precis som 90210 så tappade den de sista säsongerna men när serien var som bäst så var den grym. Onödig fakta: Två av karaktärerna (Matt och Kimberly) har stora roller i Desperate housewives.
4. Ed. Bra serie om småstadslivet i USA. Tror inte det var så många som såg serien men jag gillade den!
5. Lagens änglar. Fick lov att ta med någon av 80-talsklassikerna så då fick det bli denna.

2 kommentarer:

  1. 1. 21 Jump Street
    2. Cityakuten
    3. Mad Men, tänk att jag missade den så länge
    4. Six Feet Under
    5. Hller med, Lagens Änglar var grymt bra

    SvaraRadera
  2. Tyvärr så har jag knappt sett något eller i vissa fall inget alls av de serier du har med på din lista.

    SvaraRadera