Summa sidvisningar

2011-04-24

Bästa NBA-spelarna

Nu är det slutspelstider i NBA. För första gången på många är är mitt lag, Bulls, med i striden om titieln, åtminstone i Eastern conference. Dom har ju annars inte varit riktigt bra sen MJ:s tid. Har tyvärr ingen kanal som sänder matcherna så man får följa med så gott det går via nätet.
Dagens lista handlar om mina top-5 spelare genom tiderna. Eftersom jag följde ligan som mest under 90-talet så är de flesta på listan från den tiden.

1. Michael Jordan. För mig är han den största idrottaren alla kategorier genom tiderna och självklart etta här! Dock skulle jag vilja bortse från hans två sista onödiga säsonger i Wizards. Där hamnade hans hjältekrona lite på sne.
2. John Stockton. Jazz elegant med de otroliga passningarna. Hade en nästan 20-årig karriär. En av de största "vita" i NBA:s historia.
3. Reggie Miller. Pacers eleganta shooting guard. Hans 3-poängsskytte var grymt.
4, Scottie Pippen. Var tvungen att ta med en spelare till från Bulls storhetstid och då var valet enkelt, Jordans lekkamrat #33 Scottie Pippen, utan honom så hade det inte blivit sex titlar.
5. LeBron James. Var tvungen att pocka nån nutida spelare så då blir det självklart LeBron som jag tycker är den roligaste spelaren att titta på (kanske tillsammans med Kobe Bryant). Har snittat över 27 poäng per match enda sen hans andra säsong 2004-2005.

1 kommentar: