Summa sidvisningar

2011-04-14

Min nya blogg

Min gamla kompis Nisse startade en blogg för några år sen med annan gammal kompis. Hans första inlägg började med typ "Jag hatar bloggar" eller nåt liknande. Jag gissar att det var för att han ville ha en lite uppseendeväckande start. Jag säger precis tvärtom, jag tycker bloggar är skitkul. Jag läser flera dagligen och har länge funderat på att starta en egen. Problemet har varit att jag inte vetat vad det ska handla om. När jag höll på mycket med innebandy så funderade jag på det men det fanns/finns det ju så många andra som skriver om och som gör det bra. Livet i skolan känns supertrist speciellt när man inte kan skriva om de elever man har, hur det är att vara småbarnsförälder känns också som en idé som för många har. Men för nån månad sen kom jag på det.. jag ska göra en blogg fylld av listor! Jag har alltid gillat listor av alla de slag. Tabeller i sport, musiktopplistor, statistik över största städer och annat. På fester (på den tiden man gick på sånna) så var jag alltid sugen på att lista saker, typ bästa låtar, filmer och annat trivialt.

Så på denna sida kommer jag att lägga upp top-5, top-3 eller kanske top-10 listor av olika slag. Vissa inlägg kommer jag att kommenteras medan andra bara kommer att vara en lista. Om jag någonsin kommer att få några läsare så får man gärna önska en lista som jag då försöker publicera.

Välkomna in och läs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar