Summa sidvisningar

2014-02-24

facit

Med 100 dagar kvar så gjorde jag ett tips om vilka som skulle lyckas bäst av svenskarna i OS. Med två veckor kvar till OS så ångrade jag mitt tips gruvligt, men till slut så blev det ju ganska bra ändå! Skönt! Här kommer tipset (med facit)
 1. Herrstafetterna skidor. Slår ihop vanlig och sprintstafett.. Om inte alla skadas eller allt går åt skogen så blir det Mk medaljer här. Sverige har både toppen och bredden. Helt rätt ute. Det blev ju guld och brons
2. Johan Olsson. Håller han samma klass som de två senaste åren så tar han medalj. Han har tre bra chanser att fixa det. Också ett bra tips, det  blev ju silver på 15 km. Med bättre uppladdning hade det nog blivit medalj på femmilen också.
3. Damstafetterna. Konkurrensen är inte stenhård på damsidan och Sverige är numera ett land som ofta fixar medaljer. Klockrent. Guld och brons till damerna
4. Fredrik Lindström. Om han håller en fortsatt uppåt kurva så tar han medalj. Till skillnad mot många andra deltagare så har han fyra distanser och chanser på sig. Här var jag rätt ute men ändå helt fel. Det blev som vanligt i skidskytte många olika medaljörer och jag trodde att Lindström skulle vara en av dem men det blev som bäst en sjätteplats. De andra var bättre helt enkelt.
5. Maria PH. En av många alpina som kan ta medalj. Hon har två chanser och har bra facit från mästerskap!En miss av mig och två missar av Maria. Ett bra åk i storslalom och uråkning i slalom. Feltips!

Imorgon så måste jag skriva av mig lite om melodispektaklet som har haft det tufft i år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar