Summa sidvisningar

2014-02-07

vilka tar medalj

Nej jag vågar inte tippa. Jag känner att jag har för dålig koll. Men för att inte fega ur helt så tänkte jag gissa i vilka grenar Sverige har bra guldchanser.
1. Curling. Både damerna och herrarna har rejäla chanser på medalj och guldchanserna är goda!
2. Alpint. I både slalom och storslalom finns stora chanser. Jag gissar på minst ett guld och ytterligare nån medalj.
3. Längdåkning. Många chanser men få riktiga guldlägen. I två OS i rad har längdåkarna tagit tre guld. Det blir det inte här men 4-5 medaljer kan det nog bli.
4. Skidskytte. Inga klart lysande chanser men vi har tre bra gubbar som kan vara med där uppe och med tanke på att de kör fyra distanser + stafetten så kan det mycket väl bli medaljer.
5. Hockey. Det kan bli två medaljer lika väl som det kan bli noll. Ska bli spännande att följa tre kronor och damkronor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar