Summa sidvisningar

2014-02-23

Kort sammanfattning

Ja nu är ju OS slut och jag längtar redan till nästa gång! Ett sånt här OS med många svenska medaljer så är det inget som är roligare i sportväg (tycker jag). Trots bra TV-sändningar, bra prestationer och spännande tävlingar så hade jag ändå en känsla idag att det kunde blivit ännu bättre. Jag fick igenom att vi skulle åka hem redan i fredags från Leksand så att jag kunde se alla svenskmedaljer under de sista dagarna men då så sprack det mesta. Hockeyguld har jag aldrig trott på men i slalomen så trodde jag på minst två medaljer och på 3-milen så var jag helt säker på Kalla medalj och även i femmilen så hade jag trott på bättre även om Södergren visade sin rätta sida för första gången på några år. Därför så har jag, trots alla medaljer, en litet uns av besvikelse. Men idag så ska jag ranka de fem största svenska händelserna i detta OS.
1. Damernas stafettriumf. Lätt topp-10 starkaste svenska idrottsbragder genom tiderna. Vilken triumf.
2. Herrarnas stafettriumf. De visade direkt vilket lag som var bäst. Vilken otrolig uppvisning.
3. Herrarnas sprint. Först för uppvisningen i kvartsfinalen när tre svenskar långsamt gled över mållinjen långt före herr Northug och sen den otroliga finalen med tå medaljer.
4. Curlingen. Hade ju såklart hoppats på ett guld men det blev två medaljer av lägre valör men vilken spänning de bjöd på, och vilka otroligt skickliga idrottsmän/kvinnor de är.
5. Skicrossen. Gillar sporten. Korta intensiva lopp där mycket händer. Underbart att se Anna Holmlund som efter alla skador tog en medalj.

Hade många bubblare frän längdspåren (Kallas skiathlon, Stina Nilssons spurt) men ville ha lite variation på listan. Återkommer i veckan med hur mina tips gick!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar