Summa sidvisningar

2011-10-08

Det var bättre förr

Jag hatar den titeln själv och i detta ämne stämmer det inte helt och hållet men jag känner att jag måste för göra en lista om detta iaf.. Det är ju så att svenska fotbollslandslaget är mitt inne i en ödesvecka där allt kommer att avgöras. Missar vi ytterligare ett slutspel så hamnar vi ännu längre ner på rankingen och vi får ännu svårare lottningar till kvalen. Anledningen till att vi gick vidare till fem mästerkap i rad var ju just att vi genom att vara högt rankade fick en ganska så gynsam lottning i kvalen. Rubriken då? Jo jag tänkte lista varför det var bättre på Lars/Tommy/(Rolands) tid och samtidigt då dissa Hamrén lite. Alltså det var jättekul att få in en verbal kille som satsar offensivt och kanske chansar lite mer på plan och utanför men Lagerbäck har fått så otroligt mycket oförtjänt kritik genom åren så jag känner att jag är tvungen att göra denna lista..

1. Inga genomklappningar. Förutom Tyskland 2006 som var ett kollektivt misslyckande så blev det aldrig några riktiga genomklappningar, som Holland eller Ungern, förr. Tråkigt, ok men det är ju ändå resultatet som är det viktiga.
2. Försvar. För att inte förlora måste man kunna försvara. Det spelar ingen roll hur bra en ytterback slår inlägg eller hur bra en defensiv mittfältare passar bollen framåt om man ändå är kass defensivt..
3. Mindre snack. Det är bara att inse, förutom Zlatan så har vi inga världsspelare. Då ska man inte snacka om att föra matcher och dominera (som Barca nu eller Arsenal förr..) Bättre att styra upp och hålla ihop laget och sen kontraslå.
4. Färre egoister. nej jag vill inte ha ett mittfällt med Turbo, Mjällby, sidledsDanne och Mild men det måste finnas en del grovjobbare också. Det är ingen slump att Häkan Mild har det bästa vinstsnittet av alla i landslaget..
5. 4-4-2. Här är jag ute på hal is, det ska sägas. Jag har ju aldrig spelat fotboll på nån hög nivå men det känns som om två forwards längst upp måste vara bättre än en ensam som inte riktigt kommer loss..

Ny lista när jag får tid..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar