Summa sidvisningar

2011-10-06

hösten

Det känns tungt att erkänna, men efter förra helgens sommarvärme och strålande sol så är nog den riktiga hösten här på riktigt nu. Vad man än tycker om hösten så kan man inte komma ifrån att värme och sol är en oslagbar kombination (så länge det håller sig under 30-strecket..). Idag tänkte jag ändå hylla hösten, eller iaf den höst som kommer innan november, för det finns så mycket bra med den. Här kommer min lista över det bästa med hösten!

1. Den klara luften. Det är så härligt att kunna andas klar höstluft när man kliver ut på morgonen eller när man tar en kvällsrunda i mörkret.
2. Träden. Alla härliga färger på lövträden, från rött till orange eller gult.
3. Lukten. Det doftar så härligt om hösten. Vet inte vad lukten kommer ifrån men det doftar gott i alla fall.
4. Svampplockning. I år har det blivit alldeles för lite. Tycker att det superskönt att gå ut i skogen och leta svamp och till skillnad mot många andra så kan jag fler än tre sorter...
5. innebandysäsongen. Ja nu har jag inte varit involverad på några år men hösten är iaf för mig att komma igång med säsongen och tillbringa kvällar och långa helger med matcher, träningar, planera träning och matcher etc. Till nästa år så måste jag involvera mig på nåt sätt, börjar att sakna det alldeles för mycket!

Ny lista när jag hinner!

1 kommentar:

  1. Hejsan Mats!
    Du får verkligen denna årstid att "blomstra".
    / Mor

    SvaraRadera