Summa sidvisningar

2011-10-19

Hösten fortsättning

Ledsen att det är så dåligt med uppdateringar. Det finns helt enkelt inte tid just nu. Står i valet och kvalet om jag ska fortsätta. Har inte så många träffar nu heller så motivationen minskar lite. Jag ska dock försöka köra ett tag till, sen har jag en ny blogg på gång där inläggen kommer mer sällan men istället blir lite längre (har jag tänkt). Nu till dagsens lista..
För några dagar sen så hyllade jag hösten. Efter gårdagens ruskskitväder så känner jag att jag måste dissa hösten lite också. För lika härlig som den kan vara som typ i söndags lika helvetisk kan den vara, ja som igår då..
Här kommer listan över det värsta med hösten..

1. Regn!! Ett stilla sommarregn kan vara härligt. Eller ett vårvinterregn när man vet att snön håller på att smälta, men höstregn är bara kallt, uschligt och blä. Igår var jag ute en del på olika äventyr och fy va kallt det var.
2. Första kylan. Förra veckan fick jag skrapa rutorna på  bilen för första gången, det är lika jobbigt varje gång. Då vet man vad som väntar, en lång vinter med skottning, kalla händer, frusna fötter..
3. Mörkret. Långsamt krymper dygnets ljusa timmar, snart är det mörkt när man åker till jobbet och när man åker hem. Ljuset ser man på vägen från idrottshallen upp till personalrummet på lunchen.. Tungt tungt
4. Hösten är låååång. På våren så är det lite olika korta break där man får chansen att vila upp sig (påsk, kristi himmelfärd etc) men hösten är extremt lång och lovfri och julen känns oändligt långt bort.
5. Blekheten. Den  kan ju tyckas löjligt men jag tycker att det är lite jobbigt när huden tappar all färg som man fått under sommaren. Man ser ju så extremt glåmig och trist ut..

Ny lista när jag får tid!

2 kommentarer:

  1. Ja sommaren är bäst, det vet ju alla. Det sämsta med hösten/vintern är alla kollegor som är så duktiga när till jobbet fast är sjuka. Ska det vara så svårt!!! Stay away!!!

    SvaraRadera
  2. Ja det håller jag absolut med om.. Tyvvär är det jävligt dyrt att vara hemma så jag tror många går och jobbar därför, så är det inom skolan iaf.. // Matz

    SvaraRadera