Summa sidvisningar

2011-10-01

IDOL

Ok nu ska jag göra ett seriöst försök att ta upp bloggandet igen. Dagen till ära så blir det lista om Idol. Det kan mycket väl dyka upp flera sådana under hösten då jag säkert kommer att kolla en del och garanterat kommer att ha åsikter.. Årets program har jag knappt följt alls(flytt..) men igår såg jag lite och det lät väl helt ok. Kul också med herr Bard i juryn. Jag hade höga förväntningar på honom, att det skulle bli lite fränare och det har det väl blivit också. Den där skivbolagschefen verkar också ok men det känns lite förlegat att ha en sån med, det känns som om det branschen är helt på väg bort.. Idag tänkte jag ranka mina favoriter från de olika säsongerna. Har säkert glömt nån men isf får jag revidera listan..

1. Amanda Jensen. Tyckte hon var så otroligt cool under hela hösten 2007. Framförallt när hon gjorde den uttjatade Halleujah och den otroliga versionen av Supicious mind.
2. Kevin Borg. Vinnaren 2008. Kevin från Malta dominerade fullständigt och vissa av låtarna som han körde var riktigt grymma. Tyvärr blev hans karriär efteråt inget att hänga i julgranen.
3. Lars Eriksson. En outsider från samma år som Kevin vann. En helt egen artist som blev typ åtta det året. Körde sin personliga stil vilket vissa gillade och andra dissade. Hans audition var helt enorm. Brukar fortfarande köra den låten (finns på Spotify)
4. Tove Styrke. Lite Amandakopia från 2009. Cool tjej som lyckats även efteråt..
5. Daniel Lindström. Vinnaren från 2004 måste bara med på listan. En av Sveriges bästa röster (lyssna på Scoccos "Sarah"). Tyvärr helt bortglömd nu, har förtjänat mer..

Brukar ju avsluta med ny lista imorgon men jag lovar inget..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar