Summa sidvisningar

2013-05-11

17000

Såg på min besökslista att jag passerat 17000 besökare på min blogg. Slår man ut det per dag så blir det inte så imponerande (tyo 20 st.) men det är ändå kul att så mång har klickat sig in på sidan. Om man skulle leka med tanken att alla 17000 är unika besökare så blir det lite kul att kolla upp vilka svenska kommuner som har ungefär 17000 invånare och jag hittade dessa fem..

Timrå. Självklart mest kända för sitt hockeylag men den kändaste som bor i kommunen är väl Magdalena Forsberg en av Sveriges mest folkkära idrottare genom tiderna.
Burlöv. En kommun i Skåne som jag inte hittat mycket spännande om. Det skulle i så fall vara att det är en av Sveriges allra minsta kommuner till ytan
Sölvesborg. Har ”fostrat” så olika personer som Chippen Wilhelmsson och ej så sympatiske Jimmie Åkesson
Klippan. Ytterligare en Skånekommun. Denna kommun kan vi tacka delar av Wilmer X för. Även Hasse ”Kvinnaböske” Andersson är härifrån.
Kalix. Långt uppe i norr ligger den Norrländska pärlan. Härifrån härstammar milökämpen Peter Eriksson.
Det har varit lite dåligt med listande den senaste veckan. Har helt enkelt inte hunnit. Ska bättra mig…

1 kommentar:

  1. Grattis, Mats! Kul att jämföra siffran 17000 med invånarantalet i några udda platser i Sverige.

    SvaraRadera