Summa sidvisningar

2013-05-30

sommarprat

Varje sommar är det samma sak. Från hyfsat kulturella människor får man höra: Åååh vilket bra sommarprat det var igår eller: Hörde ni vad han berättade, så gripande. Samma sak är det när man kommer tillbaks till jobbet i augusti, så ska det diskuteras vilket som avr bäst osv. Jag fattar ingenting. Alltså jo jag fattar att det är intressant och att sommarpratarna är ofta jäkligt duktiga, men vem lyssnar på radio mitt på dagen mitt i sommaren. Tänk om jag skulle säga till Sigrid och Konrad att nu barn nu får ni vara tysta i en timme för nu ska pappa lyssna på radio..Ja jag vet att man har olika förutsättningar och så men ändå. Det jag kan tänka mig är att ladda ner och lyssna när jag är ute och springer och isf kommer jag att lyssna på några av dessa:

1. Filip Hammar. Känns klart inressantare än kollegon Fredrik och även om de brukar vara ganska utlämnande i sin podcast så känns det som om det finns en hel del intressanta historier att berätta.
2. Joey Tempest, En av de största svenska rockhjältarna! Här kan de bli många roliga berättelser från turnéer och annat. Han lär ju kunna spela ganska bra musik också.
3. Erik Haag. Har alltid varit en favorit hos mig och efter På spåret så vill man bara ha mer av honom. Verkar vara hur trevlig och sympatisk som helst.
4. Martin Shibbye och Johan Persson. har en hyfsat intressant historia att berätta...
5. Maja Ivarsson. The Sounds sångerskan har levt ett riktigt rockstjärneliv så det kan nog bli ett intressant program.

Det var allt för idag, återkommer i helgen!

1 kommentar:

  1. Bra tips! Jag brukar lyssna på programmen när jag gör något tråkigt i köket, på datorns SR -Sommar. Men som sagt, i lurar måste det ju också gå.

    SvaraRadera