Summa sidvisningar

2013-05-12

Mästarnas mästare

Tidigare säsonger så har jag skrivit en hel del ilägg om detta suveräna TV-program. I år har det inte blivit något vad jag kan komma ihåg. Jag har inte följt programmet alls lika mycket denna säsong, och när jag har kollat så har inte intresset riktigt infunnit sig. MEN finalprogram del 1 idag var väldigt spännande, välgjort och roligt. Det verkar redan nu som SVT har bestämt sig för att köra en säsong till och då har jag några tips på vad som kan förändras för att höja iaf mitt intresse.
1.       Satsa på att få tid en eller ett par riktiga superstars. Årets omgång har saknat det här riktiga stornamnet vilket har påverkat mitt tittande. Jobba stenhårt på att få dit Gunde, Anja, Foppa eller någon annan av de allra största.
2.       Återgå till ett stort gäng. Lite av tjusningen var när det var 12 stycken tillsammans och sen försvann de en efter en. Nu med två omgångar så lär man inte känna de tvälnade alls på samma sätt.
3.       Fler fysiska tävlingar. Det är för många konstiga tävlingar. Förstår att det inte bara kan vara hinderbanor och sånt hela tiden men lite mer utmaningar kunde det allt vara. I den första omgången i årets program så blev de väl knappt svettiga under de första programmen.
4.       Ta bort nattduellen. Vet inte vad man skulle göra istället men nattduellen känns uttjatad och orättvis. Jag vet inte vad de ska hitta på istället men nåt annat kan de väl hitta på-
5.       Fler interna dueller. Jag vill inte att det ska bli som nån slags dokusåpa men det är kul när det blir mer interna dueller inom gängen som t.ex mellan Sjöberg och Holm. T.ex. Sudden och Foppa mit varandra eller varför inte systrarna Kallur (om Sanna kan lägga av på riktigt nån gång).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar