Summa sidvisningar

2013-05-23

Blodomloppet

Igår så sprang jag och mina kollegor Blodomloppet med start och mål på Studenternas. Vilken folkfest det har blivit! Jag sprang för fem år sen och då var det alls lika mycket folk. Nu kryllade det ju av människor i alla åldrar, från 0-100 år. Superkul faktiskt. Träffade jättemycket folk jag kände och han prata med en hel del gamla bekanta. Loppet i sig gick ok. Har tappat lite av tävlingsgnistan så här på äldre dagar vilket gör att jag inte riktigt orkar ta ut mig helt och sen har jag helt tappat känslan för rätt fart vilket gjorde att första halvan gick alldeles för långsamt och jag blev aldrig riktigt trött, därför var tiden, strax över 45 minuter, helt ok. Ska försöka springa några lopp per år här framöver inte så mycket för att ha nåt att träna för, för det gör jag ändå utan mer för att det är rätt kul att tävla när man inte behöver vara nervös och spänd innan. Jag är högst osäker om jag någonsin kommer att springa något lopp som är längre än drygt en mil men det finns ju en del lopp som skulle vara coolt att springa..
1.       Göteborgsvarvet. Börjar lite försiktigt med ett halvmarathon på svensk mark. Alla man har pratat med verkar gilla loppet (förutom att det är trångt). Skulle vara kul att uppleva detta nån gång.
2.       Boston marathon. Ett av de mest klassiska loppen på klassisk mark. Så länge som man slipper terrordåd så skulle jag gärna springa här.
3.       New York marathon. Coolt lopp med mycket folk i kanske världens coolaste stad. Tänk att springa i dessa miljöer. Då kanske man får ta att man får trängas med tjocka jänkare.
4.       Tjurruset. Tillbaks på svensk mark igen. Detta lopp har jag varit intresserad av länge. ett millopp i supertuff terräng med branta backar, kärr och andra svårigheter. Terränglöpning som jag tycker att det alltid ska vara.
5.       Berlin Marathon. Är det nåt lopp i Europa som jag lockas av så är det väl detta. Detta lopp stciker ut av två anledningar. Dels är det det snabbaste loppet av de stora. Många rekord har slagits där. Sen är det ju historiska miljöer i öst och väst som man springer igenom vilket gör det än mer intressant.

Det var allt för idag. Lovar att bättra mig med uppdateringar i fortsättningen!!

1 kommentar:

  1. Ja, Berlin vore underbart att få springa. Jag håller med. Grattis till det helt Ok resultatet!

    SvaraRadera