Summa sidvisningar

2013-05-01

maj

Ja nu är april över och vi är inne i månaden maj som ofta är en av årets bästa månader vädermässigt. Lite nederbörd och lagom varmt. Av tidiga prognoser så ser det ut som solen ska skina men att temperaturen inte ska vara så otroligt hög. Men jag ska inte lista nåt väder idag utan bara några av de saker som jag vet händer i maj och några saker som jag hoppas ska hända.
1. Trädgårdsarbete. Har jobbat lite ute med krattning och annat småtjafs men snart är det dags för att plantera, bygga såbänkar, gräva och annat skoj.
2. Blodomloppet. Ska springa med jobbet. Ska bli kul att tävla lite igen, det sker ju inte ofta nuförtiden. Ni som följer bloggen vet att jag tränar en del men jag springer inte särskilt snabbt på mina träningsrundor så vi får se hur högt tempo jag kan hålla.
3. Grillkvällar. Hoppas att det blir hyfsat varma kvällar så att det kan bli lite grillning under denna månad. Det finns få saker som är skönare än att stå in lugn och ro vid grillen med en kall öl och laga till nåt riktigt gott.
4. Första badet. Det känns väl lite tveksamt om det hinns med under maj man jag hoppas att det ska bli såpass varmt så man kan hoppa i Långsjön nån gång under slutet på maj.
5. Lugn sista delen av terminen. Trot eller ej så är det inte så många veckor kvar till sommaren men det är otroligt mycket som ska hinnas med i skolan så det är bara att borra ner huvudet och köra. Jag hoppas att min klass och resten av eleverna håller sig lugna så att man inte behöver använda viktig tid till att reda ut onödiga bråk..
Det var allt för idag. Vi hörs senare i veckan!

1 kommentar: