Summa sidvisningar

2013-12-29

2013 i musikens värld

Hmmm detta år 2013 måste jag erkänna att det har varit ett väldigt dåligt musikår för min egen del. Så dålig koll som jag har nu har jag aldrig haft. Läste nånstans en lista över årets mest spelade låtar i P3 och jag kände typ inte igen någon alls. Därför är jag väl helt fel person att sammanfatta musikåret men jag ska göra det ändå, ur mitt eget perspektiv.

1. Gyllene tider, Släppte en samlingsskiva(igen) för att öka intresset. sen kom Dags att tänka på refrängen som jag anser vara deras bästa skiva sen Moderna Tider. Sen till sommaren kom turnén som hela familjen fick chansen att se i Leksand. Inte lika bra s om 2004 men jävligt bra var det! 2013 var verkligen ett bra år för GT!
2. Håkan Hellström. Har, ändå sen debuten 2000, varit en stor fan av göteborgaren Hellström och i år så kom "Det kommer aldrig vara över för mig", den kanske bästa skivan sen debuten. Titellåten är nog den låten som jag lyssnat på flest gånger i år och den lätt top-5 bästa Håkan-låtar.
3. Avicii. Har väldigt svårt för den här DJ-hypen som har slagit till de senaste åren men Avaciis låt Wake me up var svårt att inte ta till sig.
4. Kidsens musik. Som mellanstadielärare så får man chansen att hänga med iaf lite grann i vad ungdomen lyssnar på och jag tror att det är Bieber, 1D och Miley Cirus som är de som flest gillar och lyssnar på men det svänger snabbt. I våras var det elever som var på Justin Biebers konsert och grät sig igenom den, sen efter sommaren så var han totalt ointressant!
5.. Schlagern. Som vanligt så var det fullt schlagerös under februari och mars. I år blev det extra mycket med den stora finalen i Malmö. Tyckte inte alls om den svenska vinnarlåten då jag tyckte att det fanns en handfull låtar som var bättre. Gillade Yohio allra bäst. I den stora festivalen däremot så var det helt rätt vinnare när Danmark tog hem segern.

Imorgon så får jag lista nåt annat från året!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar