Summa sidvisningar

2013-12-30

2013, en sammanfattning

Ok, året är snart slut och det har gått sjukt fort, som vanligt. Egentligen är det en töntig floskel men det är ju så det känns.. Årets första inlägg skrev jag den 1/1 och det handlade ju då om förväntningar och förhoppningar om det nya året. Tänkte reposta listan med ett litet facit till.

 

1. Barnen. De blir som oftast etta på en sån här lista. Jag hoppas att de utvecklas mycket under året och, framförallt, att de får vara friska! Fram t.o.m mars månad så jag förhoppningen inte alls in, Konrad var sjuk hela tiden. Men efter det så har det varit mycket bättre, mer på en normal nivå och under hösten har det varit riktigt bra! Sigrid utvecklas mycket hela tiden och är sjukt smart för sin ålder. Konrad tar små pyttesteg i sin utveckling och vi är glada för det lilla. Nu kan man iaf kommunicera med han och det är skönt!

2. Jobbet. Jag hoppas att 2013 är lite lugnare än hösten på jobbfronten. Jag har inget emot att jobba mycket och trivs med det men det håller inte i längden att knappt hinna med en lunch eller för den delen en kort pratstund med kollegorna och sen när man kommer hem sitta minst två timmar med allehanda jobb.. Nope lugnare blev det inte, snarare tvärtom, jag jobbar sjukt mycket, men jag fick en ny kollega i år som jag delar upp en del arbete med vilket har underlättat. Det underlättar när kollegan också har små barn hemma då man har lite samma förutsättningar.

3. Semester. Ja vi har såklart varit lediga tillsammans förut men nu ska vi för första gången ut på ett ett litet äventyr med hela familjen. Vi ska till Teneriffa en vecka i mars. Ska bli otroligt skönt att komma till solen och få lata sig lite. Hoppas på sol, lagom varmt och massa lek och bus.  Ja jävlar vad skönt vilken skön vecka vi hade. All-inclusive med mat och dryck var grymt och det var så skönt att komma till solen och lite värme en vecka. Hade man haft en bättre betalt jobb så hade jag åkt varje år men nu blir det kanske vartannat eller var tredje som man får chansen.

4. Träningen. Jag hoppas kunna fortsätta med en träningsdos på tre-fyra gånger i veckan. Ska även försöka komma igång med lite styrketräning så man orkar att brottas och leka med ungarna. Japp, det har gått utmärkt med det! Förutom 2-3 förkylningar och en kort-kort motivationsbristperiod så har jag kört på. Varannan dag under jobbmånaderna och under sommaren så var det i princip varje dag. Har kört styrka iaf fem dagar i veckan.

5. Skrivandet. Bloggen kommer att finnas kvar, sen får jag se hur mycket jag hinner skriva, förhoppningsvis blir det iaf fyra-fem dagar i veckan. Sen har jag faktiskt ett litet annat skrivaruppdrag på gång så jag hoppas att det ska bli nåt bra av det och att jag kan utveckla mitt skrivande mer av det! Det har gått ok. Bloggen är fortfarande kul och jag har sällan brist på idéer. Får mycket feedback som gör att jag vill fortsätta. Har en massa andra som jag skulle vilja genomföra men det saknas brist på tid. Det andra skrivaruppdraget på Uppsalanyheter är jag inte riktigt nöjd med. Skulle skriva en gång i veckan men jag har missat för många gånger och jag har inte riktigt fått till det lika bra.

 

Så.. det var en liten sammanfattning av året. På onsdag kommer en lista om 2014!

 

 

1 kommentar:

  1. Intressant att läsa om hur förhoppningarna var och hur det sedan blev. Du och Pernilla jobbar på " som attan" och är värda all beundran- och uppmuntran inför det nya året. Som du säger, att få vara frisk är A och O, så det är det jag önskar er mest inför 2014. Gott Nytt År och Lycka till idag med festligheterna.

    SvaraRadera