Summa sidvisningar

2013-12-10

Så mycket sämre

Årets säsong av Så mycket bättre har varit den överlägset sämsta av de fyra som vistats hittills. Vet inte om TV¤ missade helt i castingen eller om det bara är så att artisterna som är med i år inte alls passar mig. Här kommer fem anledningar till att denna säsong har varit mycket sämre.
1. Ospännande aritister. Lill Lindfors har jag ingen relation till alls. Bo Kaspers är överskattade, Nationalteatern var ju bra för en massa år sen, men gubben kan ju knappt sjunga. Nej årets samling är sen klart sämsta.
2. Trista tolkningar. Flera av artisterna har gjort lite småtrista svenska översättningar av engelska låtar, Ken rappar ju bra men det blir mycket samma. Den enda som i år har gjort det riktigt bra är Agnes. Hon har gjort fler låtar i härliga discotappningar.
3. Meningslösa evenemang. Det måste väl till nåt mer än middagar och musik och då tvingas deltagarna hitta på mer eller mindre meningslösa aktiviteter och detta år så har det slagit alla rekord i krystade grejer de har gjort.
4. Ganska ospännande historier. Det har bara varit några få riktigt spännande historier som artisterna har berättat. Självklart var Kens snack intressant men annars så har det varit ganska ointressant.
5. Tråkiga orginallåtar. För att det ska bli bra covers krävs att låtarna är bra från början och så tycker jag tyvärr inte har varit. För lite hits, för lite kända slagdängor.

Nej nästa år så måste TV4 snäppa upp sig och hitta lite bättre artister. Listor över det har jag bloggat om minst två gånger så det gör jag inte igen.. Sen lovr jag att försök bättre mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar