Summa sidvisningar

2013-12-12

Samlande

Ni som känner mig väl vet att jag, sen lång tid tillbaka, samlat på Roxetterelaterade saker, mest skivor då såklart. Under några år i min ungdom (runt 25 års ålder) så köpte jag väldigt mycket och samlingen ökade mycket. De senaste åren har jag enbart köpt de skivor som kommit ut och jag har "bara" köpt CD-utgåvorna. ja ok, jag har köpt nån enstaka vinyl också. Att jag inte köper alls lika mycket nu handlar dels såklart om ekonomin men även om att jag inte har tid att kolla upp allt nytt som kommer ut och jag har inte heller tid att sitta å kolla tradera och andra sådana sajter.
Hur som helst så har jag denna vecka lyckats utöka min samling men fem nya objekt och faktiskt då fem helt nyutkomna saker, härligt. Här kommer en liten lista på det!

1. Ny bok om Roxette. Det har kommit några förut och jag har läst dem alla men nu har det kommit ut en helt ny som jag såklart ska läsa.
2, Marie Fredriksson nya soloskiva. Hennes första svenska riktiga skiva sen 1996. det låter stundtals riktigt bra. Till skivan ingick ett signerat vykort också!
3. Roxette live DVD. en DVD från den senaste turnésvängen. Brukar sällan kolla på dessa men det är kul att ha dem i samlingen.
4. Bok om Gyllene tider. Boken ser snygg ut, Enligt vad jag hört så är det en hel del om den nya turnén, kul!
5. GT, vinylsingel. Den senaste singeln, Det blir aldrig som man tänkt sig, på vinyl. Vet ej riktigt varför jag köpte den, men framsidan var snygg och låten är bra (även om jag aldrig kommer att lyssna på den på denna skiva..

Så det var allt för idag, återkommer i helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar