Summa sidvisningar

2013-12-28

2013 i sportens värld

Nu är året snart slut och det är dags för lite sammanfattningar och vi börjar där jag känner mig hemma, i sportens värld. det här är mina bästa sportminnen från 2013.

1. Leksand. Självklar etta på min lista. Först det underbara avancemanget i våras efter alla år och sen den underbara starten på SHL-återkomsten. Visserligen en tuff svacka nu men laget är ändå varit så otroligt mycket bättre än vad  jag kunde önska mig och trott.
2. Johan Olsson. Vilken magisk femmil han gjorde i VM, bland det starkaste man sett i ett längdspår. Värdig vinnare av bragdguldet.
3. Henrik Stenssons spel. det är extra speciellt när det går bra för en svensk i en stor sport och det är ju golfen onekligen. Stensson är rankad etta i både USA och Europa och till nästa år behövs bara en majorseger för att han ska vara en av de allra största över huvudtaget.
4. VM-guld i hockey. Egentligen är jag ganska ointresserad när det börjar närma sig VM i maj men denna gång var det på hemmaplan med bl.a. bröderna Sedin i laget och det blev en bejublad hemmaseger. Sveriges första guld på hemmaplan och de blev med all rätt hyllade.
5. Hemma dam-EM. Inte så mycket för att Sverige kom trea (det var typ som förväntat) utan mer för folkfesten som blev i Sverige med allt folk på matcherna och den positiva stämning som spreds.

Det var allt för idag, tack och gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar