Summa sidvisningar

2011-12-30

2011

Oftast så brukar denna blogg handla om ganska så allmäna saker som jag funderar på, mest sport och populärkultur. Idag blir det nåt helt annat.. Jag tänkte sammanfatta mitt år i fem punkter. Fem saker som har lyft upp året och saker som jag kommer att komma ihåg. Så utan mer svamlande, här kommer listan.

1. Konrads födelse. Även om det har varit sjukt jobbigt att få tillskott i familjen så är självklart själva händelsen nåt man kommer att minnas resten av livet. Han är en härlig liten busunge som livar upp livet dagligen.
2. Sigrid. Ljuspunkten i livet. Nästan alltid glad och hon kommer med så roliga kommentarer att man får sig att gott skratt dagligen. Pernilla får hänga med på denna punkt också. Det är mycket hennes förtjänst att Sigrid är så som hon är då hon har dragit det största lasset.
3. Flytten till Björklinge. Även om det är en bit att köra till jobbet så är det värt det alla gånger. Huset är underbart och läget bara en liten bit från sjön är härligt. Längtar redan till försommaren då man kan börja bada.
4. Jobbet. Låter kanske konstigt men efter några tunga år så har jag återfått glädjen i att jobba som lärare. Suveräna kollegor och roliga utmaningar.
5. Träningen. Har kommit igång bra med löpningen under året. Inte så mycket som en gång i forntiden men ändå så pass mycket så att kroppen mår bra och det är skönt.

Årets sista lista imorgon hopefully..
5.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar