Summa sidvisningar

2011-12-02

melodifestivalen

Detta inlägg kommer att bli ganska så motsägelsefullt. Jag har alltid gillat melodifestivalen och när många av mina kompisar har dissat den så har jag alltid försvarat den och hävdat att det finns en hel del bra låtar och artister. Man behöver inte se ner på hela cirkusen bara för att det inte är "fint nog". Det blir mest bara löjligt.. Hur som helst så har jag börjat vackla lite. Tror det började för tv år sen när jag plötsligt inte längre kände samma dragningskraft till att kolla, och förra året tror jag inte ens att jag såg alla deltävlingar. Nu i veckan så presenterades artisterna och då kände jag, näe det här är inget kul längre! Jag tycker att det är dags att ändra koncept. Nu har det kört det här med delfinaler i typ 10 år, hitta på något nytt nu. Eftersom de måste ha med 32 artister så är det oundvikligt att det blir mycket upprepningar, men hur kul är det att se Charlotte Perelli igen, eller Afrodite (dom som vann för en massa år sen). Sen försöker de slänga in några fräcka nykomlingar som man glömt bort en timme senare eller typ nån skämtartist som Sean Banan (va fan ska han vara med för). Nej det är inget kul!!
Men nu kommer det motsägelsefulla. Det finns faktiskt ett gäng artister som verkligen är bra som det ska bli skitkul att se, som jag nästan kommer att heja på och dom ska jag lista idag. Tyvärr så är de för få för att man ska orka hålla motivationen uppe under de sex veckor som spektaklet håller på.. Ok här är listan över de artister som är värda att vänta på.

1. Thomas Di Leva. Jajamensan. Rymdblomman ska vara med. Kan bli helt underbart med rätt låt för det finns få artister i Sverige som ens kommer i närheten av honom när han är på rätt humör (vilket iofs var några år sen nu)
2. Andreas Johnson. Ok nu säger jag emot mig själv eftersom han har varit med bra mycket de senaste åren men jag gillar verkligen Johnson, och han brukar alltid leverera stabila rockpoplåtar
3. Caroline Wallin Perez. Ja jag har bara hört hennes skiva med Kentcovers men det räcker för att hoppas på storverk.
4. Lisa Miskovsky. Har inte gillat det senaste hon gjort men de två första skivorna är riktigt bra och hon är en cool rocktjej. Borde kunna bli bra.
5. Maria BenHajji. Ok, jag har ingen aning om vem detta är men låtskrivarna kommer från Uppsala och enligt en kollega så har de jobbat hårt i många år för att få med en låt utan att ha nån uppbackning för skivbolag eller nåt sånt. Hoppas att de kan lyckas!

Japp jag får väl återkomma i ämnet när det närmar sig februari när spektaklet kommer igång, då blir det nog säkert ett par disslistor!

2 kommentarer:

  1. Skiva med kentcovers, den har inte jag hört! Lisas tredje skiva är också bra, men den senaste var sådär.

    SvaraRadera
  2. Kentcovers skivan finns på Spotify.. Utan dina andetag är sjukt bra.. Jag menade nog skiva två och tre för den första har jag inte..

    SvaraRadera