Summa sidvisningar

2011-12-06

Programledare

Måndagar har under nästan hela hösten varit utochspringdag. Alltid skönt att avverka veckans första träningspass redan första dagen. Skönt att komma igång liksom. Nu har jag dock hostat ganska så mycket under en dryg vecka så nu fick det bli vila istället. Fastnade framför Pengarna på bordet och insåg flera saker... programidén är jättebra men många av de som tävlar kan inget vilket gör att deras chans till stora pengar liksom försvinner nästan direkt. Sen tycker jag att Peter Jihde är ganska så usel. Har alltid hållt honom högt bland svenska programledare. Hans insats under Aten OS 2004 tycker jag var lysande men nu verkar han ha kört fast i att han måste hela tiden vara Jihde om ni förstår, det blir liksom samma stil hela tiden. Nej han har verkligen sjunkit på min lista. Tänkte idag lista de jag tycker är bäst. Titeln programledare blir lite snäv så kategorin får vara de bästa tv-personligheterna.

1. Filip&Fredrik. För mig är dessa två herrar överlägsna ettor. Ok att det blir lite lätt överdrivet ibland men i det stora hela är det suveräna. Blandar allvar med skämt, har bra koll på det mesta och bara sprutar ur sig bra och roliga programidéer.
2. Kristian Luuk. Skitbra i  "På spåret". Trodde att han skulle ha svårt att efterträda Oldsberg men det har gått utan problem. Kul lite torr humor och har alltid bra kontakt med gäster och tävlande. Höjde för några år sedan melodifestivalen till en helt ny nivå.
3. Andre Pops. Myspopsen som har lyft många sportsändningar de senaste fem åren. Speciellt lyckad i Vinterstudion. Det är en fröjd att lyssna på honom i reportage och intervjuer.
4. David Hellenius. Rolig, proffsig och påläst. Jättebra i sin talkshow.
5. Anders Lundin. Får sista platsen efter sin utmärkta insats under sina Robinsonår. Tyckte att det var mycket hans förtjänst att programmet blev så lyckat. Sen var han väl lite med ojämn under sina år på Skansen.

Inte ens nära: Skvalan. Sjukt överskattad, vad är bra med honom?

3 kommentarer:

  1. Oj oj oj, på så gott som alla listor har jag väldigt lika som dig men när det gäller förstaplatsen på denna lista kan man nog inte komma längre ifrån varandra. Jag stör mig på båda helt enkelt. De pratar för mycket, pratar för snabbt, och svävar ut på ett sätt som passar bättre i serien Rocky. Det märks så tydligt att de själva tycker att de är så fyndiga och roliga och ibland blir det nästan lite krystat.

    SvaraRadera
  2. Du är väl inte fortfarande bitter för att det pratade sönder Oscarsgalan för nåt år sen ;) Om du inte gillar det som gör på TV så lyssna på deras podcast som finns på aftonbladet. Om du fortfarande inte tycker att det funkar så lovar jag att ge mig!

    SvaraRadera
  3. Jo lite bitter fortfarande;-), men jag tyckte illa om dem redan innan

    SvaraRadera