Summa sidvisningar

2011-12-22

Pinsamt

Känns skitjobbigt det här. Var ordentligt på gång med skrivandet för ett par veckor sedan och jag skrev flera inlägg som nästan blev klara. Sen kom sjukdomar och mycket på jobbet och så här nästan två veckor senare så har det inte kommit ett enda inlägg, därav rubriken: Pinsamt. Jag lovar verkligen bättring. Nu är det ledigt i några veckor och då ska jag verkligen försöka få till listandet. Många av det listor som jag har halvfärdiga handlade om aktuella händelser och då känns det inte så kul att lägga upp flera veckor senare men en eller annan av de halvfärdiga ska jag nog kunna lägga upp. Annars så är ju december den perfekta listtiden när man kan göra årsbästalistor av alla de slag. Har några sådana på gång också. Men idag så ska jag faktiskt göra en lite personlig lista nämligen de fem saker som jag ser mest fram emot under ledigheten!

1. Sova. Har blivit extremt lite av den varan under hösten. Även om barnen fortsatt vaknar tidigt så kan man dela upp det lite så en av oss vuxna kan sova lite extra. Ska bli såååå skönt.
2. Egen tid. Denna höst har det varit jobb, jobb och åter jobb. Sen hem och ta hand om familjen. Längtar verkliegn efter att han göra nåt eget och bara bry sig om sig själv.
3. Julafton. Det var länge sen jag såg fram emot den dagen. Men nu när Sigrid är 2 1/2 och verkligen ser fram emot allt som Julafton har att erbjuda så dras man med i det själv också.
4. Träna. Åååhh vad jag längtar efter att få mer tid att träna. Hoppas på mer snö så det kan bli skidåkning. Fram till typ för en sex veckor sen så höll jag igång bra men sedan dess så har det gått stadigt neråt så nu behöver kroppen komma igång igen.
5. Nyår. Brukar alltid bli trevligt med god mat och trevligt sällskap. I år så är det typ fer barn än vuxna med på festen, der ska bli intressant..

1 kommentar:

  1. Oh, vad jag hoppas att det ska bli bra - och friskt för dig, Mats!
    Mor din

    SvaraRadera