Summa sidvisningar

2011-12-29

Det finns inga dåliga väder...

Idag fick jag ångra min hurtighet bittert. Efter lunchen så frågade jag glatt Sigrid om hon vill ute och leka lite. Självklart så tackade hon ja till det. Så jag klädde på båda barnen och mig själv och sen ut och jävlar vad omysigt det var.. Snålblåst och ett piskande kallt regn. Sigrid tyckte dock att det var superhärligt och hon ville aldrig gå hem från lekplatsen. Härlig inställning, javisst men lite feltajmat. Med tanke på rubriken så kommer det idag på listan att handla om att det visst finns dåliga väder för här kommer fem riktigt usla vädertyper..

1. Vinterregn. Bara för att det var så uschligt idag så blir den etta på listan. Sååå hemskt.
2. Kall sommar. Då menar jag när det är typ +15 i mitten på juli. Man går och väntar hela året på att få lite värme på sig och så går man bara och fryser när det ska vara som varmast och skönast.
3. Höststormar. Speciellt när dom kommer tidigt typ i början på oktober när man fortfarande hoppas på brittsommar.
4. Dunderkall vinter. Jag har börjat gilla vintern mer och mer de senaste åren, har väl mycket att göra med att man har ban nu och de gillar ju snön oftast. Men de här riktigt kalla dagarna går fortfarande bort. Allt under minus tio grader är bara meningslöst. Vad man än har på sig så fryser man.
5. Hade flera alternativ på den sista platsen men det får bli kall vår. Alltså den när man bara går och väntar på att få att av sig vinterjackan och ta första löppasset i shorts men temperaturen vägrar att krypa över typ fem grader. Den väntan är hemsk så därför får den vara med på listan..

Imorgon och övermorgon är det dags för lite årssammanfattningar. Hoppas att det hinns med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar