Summa sidvisningar

2013-10-23

Läs bloggen!

Igår fick jag reda på att jag har en kollega som INTE läser min blogg fast hon har sett mina länkar på Facebook. Jag blev lite lätt besviken så nu kommer här en lista med fem anledningar till att man ska läsa denna blogg!
1. Den är underhållande. Det mesta jag skriver skriver jag för att underhålla och glädja de läsare jag har. Det mesta är skrivet med glimten i ögat.
2. Den är igenkännande. Jag försöker att skriva listor där läsarna kan tänka sig in i samma ämne och göra sina egna rankinglistor. 
3. Den är utbildande. Jag har bra minne om saker som intresserar mig och även om jag får kolla upp en del på wikipedia så hoppas jag att man lär sig en del av att läsa listorna.
4. Den är lättläst. Inga långa inlägg, kort och koncist bara med en lista med (oftast) fem punkter.
5. Den är seriös. Även om det framförallt är för att roa och få folk att le lite kanske så försöker jag alltid lägga ner tid på formuleringar och att det alltid är grammatiskt riktigt.

Så det var allt för idag!! Gonatt! 

1 kommentar:

  1. Heja Mats, bra lista! Jag håller med men läser sällan, när det är om ishockey eller om musik. Jag har väldigt litet "koll" på dessa två ämnen. Men fortsätt så som du håller på med!

    SvaraRadera