Summa sidvisningar

2013-10-16

Playoff

Ledsen att det har varit dörr här några dagar men det har varit rätt tufft de senaste dagarna med lite hostiga febriga barn och mycket mycket på jobbet. Tur att det blir några dagar off om två veckor, det kan behövas.
Ja det blev ju playoff för fotbollsherrarna, det var ju klart i fredags och efter torsken igår mot de grymma tyskarna så får Sverige chansen att ta sig till VM genom att slå.. ja vilka då. Här kommer det potentiella motståndarna i "bästattmöta" ordning.

1. Ukraina. Dem mötte vi i EM och även om de slog Sverige så kändes de inte särskilt bra. Ok att det kan bli tufft att vinna  på bortaplan så tror jag Sverige fixar det med en säker hemmaseger. Klar etta på min lista.
2. Grekland. Defensivt skickliga och svårslagna. Skulle ge Sverige en 50/50 chans i detta möte.
3. Kroatien. Supersvåra att tas med på bortaplan och de har en hel del riktigt bra spelare och här kan det bli riktigt jämnt men jag tror tyvärr på litet övertag för Kroatien.
4. Portugal. Dom vill jag inte att Sverige ska få möta. Visserligen har resultaten mot dem varit ganska så bra historiskt men med Ronaldo och co. som motståndare så tror jag Sveriges chanser är ganska få..

Så det var allt, hoppas hinna skriva mera under veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar