Summa sidvisningar

2013-10-22

Snart äntligen dags

Kollade på sporten idag och såg då att i helgen är det dags för vintersporten att sätta igång igen. Alpinisterna har sin vanliga säsongsstart i Sölden. Efter det så dröjer det typ en månad innan det kör igång på riktigt men det är ändå en försmak på fyra månaders spänning och härlig underhållning. Här är några av höjdpunkterna under vintern.

1. OS. Självklart det stora med många många svenska medaljmöjligheter.
2. Alpina slalomcuperna. Myhrer, Byggmark, Hansdotter med flera har chans att vinna enstaka segrar och kanske också en liten chans på cupen. Blir spännande.
3. Tour de ski. En av mina favoriter. Nu kommer nog en hel del åkare stå över med tanke på OS men det är ändå alltid grymt spännande.
4. sprinten. Det tog ett tag innan jag började gilla det konceptet men nu är det en av mina favoriter att följa. Tätt, tufft och ofta svenskar med i täten.
5. skidskyttet. Mycket tävlingar, oftast tävlingar med oviss utgång och alltid en del svenska förhoppningar (iaf innan start)

Så det var lite försmak på vad som händer under vintersäsongen!

1 kommentar:

  1. Ja, det tycker jag också. Jag håller med dig om all spänning. Själv ska jag åka Kortvasan

    SvaraRadera