Summa sidvisningar

2014-01-01

2014

Gårdagens firande blev lyckat. Maten var god, gästerna skötte sig och nästan alla höll sig vakna till 12-slaget. Nu är det dags att vända blad och satsa all-in på 2014 och här kommer en liten lista på saker som kommer att vara viktiga under året.

1. Familjen. 2013 var på många sätt ett bra år för familjen men på många andra sätt otroligt tufft men sjukdomar, en jobbig son och mycket jobb för oss vuxna. Hoppas att 2014 kan bjuda på ett lite lugnare år och framförallt att lilla Konrad kan utvecklas så bra som det bara går.
2. Resor. Hoppas att pengarna räcker till en del resande, både inrikes och någon utrikes resa. Förhoppningen är att hinna med en London-weekend till min bror, en sommar med många roliga Sverige-resor och förhoppningsvis en resa med Pernillas pappa som fyller 60. Hoppas också på att komma iväg på en grabbresa till hösten, om möjligheterna finns.
3. Sporten. Som åskådare hoppas jag på ett lysande 2014 med slutspel för Leksand, ett skitkul vinter-OS och ett välspelat fotbolls-VM. Hoppas också på många nya svenska storstjärnor som etablerar sig.
4. Jobbet. Har höga förväntningar på att jag ska få lite mer lugn på jobbet, att jag efter 1 1/2 med min klass ska få bukt på alla elever, inte bara 95%. Hoppas även att min chef ska inse vilket jobb jag lägger ner så att det blir en fet lönehöjning.
5. Vädret. Detta går ju inte att påverka så mycket men nu efter de märkaste och gråaste veckorna på år och dar så hoppas jag att det snart kommer snö, att det sen blir en skön vår och efter det en superlång sommar! Sen kan resten bli hur som helst!

Imorgon så blir det lite mer om det nya året!

1 kommentar:

  1. Trevligt att läsa och jag önskar också av hela mitt hjärta att allt ska slå in!! Barnvakt under Londonresan??

    SvaraRadera