Summa sidvisningar

2011-07-03

Fast food

Är absolut ingen älskare av snabbmat och det är väldigt sällan som vi äter sånt. Tidigare i livet kändes så åt jag mer sånt skit men ju mer jag har lärt mig om matlagning desto mindre har det blivit..Sigrid är dock förtjust i Chicky bits så idag blev det ett stop på MAX för lita lunch. Jag tänker alltid att det ska bli ganska gott med hamburgare men jag blir nästan alltid besviken för det blir ju bara som en degklump i magen. Trots allt så finns det ju skillnader på de olika ställena som serverar fastfood så jag tänkte ranka mina favoriter. Kriteriet för att finnas med på denna lista är att stället ska finnas i Uppsala och att de ska servera just fastfood. Nån annan gång kan det kanske bli en lista över stans bästa resturanger och även en lista över bästa Fastfoodkedja!!

1. Subway. En stor favorit från alla besök i USA och också det stället dit jag går här i stan om jag ska få i mig något snabbt. Mackorna är stora och matiga och känns iaf hyfsat nyttiga!
2. Sibylla. Faktiskt bästa smaken om man ska äta hamburgare. Har även i övrigt ett brett utbud.
3. MAX. Helt ok hamburgare, synd bara att det är så mycket dyrare där.
4. Burger King. Måste bara med på listan efter alla lördagsnätter som spenderats där köandes och ätandes summerandes kvällens roliga och oroliga händelser. Peter på BK i stan kändes ett tag som en nära bekant...
5. Saffets. Ja jag vet att det inte finns kvar men på den gamla goda tiden fanns det tre stycken i stan som serverade utsökt kebab så därför så platsar dom på listan ändå!

1 kommentar:

  1. Det kommer aldrig någonsin att finnas en lika god kebabsås som den på Saffets!

    SvaraRadera