Summa sidvisningar

2011-07-02

Sommarläsning

Nu på sommaren så gälelr det att läsa ikapp alla böcker som man inte hunnit med att läsa under året. I vintras läste jag en hel del men nu har det varit stiltje ett bra tag så jag har mycket att ta igen. Dagens lista handlar alltså om mina måsteläsa-böcker. Med två barn är det självklat svårare att hinna med men dessa fem böcker som är med på dagens lista måste jag bara läsa!!!

1. Slash biografi. Denna har jag börjat med nu och har hunnit kanske en femtedel. Precis som alla andra liknande böcker i den genren så handlar det mycket om sex, droger och vild rockstjärneliv. Väldigt underhållande.
2. Patrik Sjöbergs biografi. Den har ju fått otroligt mycket uppmärksamhet under våren och då måste jag ju bara läsa den. Han hade ju en minst sagt imponerande karriär med många höjdpunkter men även flera djupa dalar.
3. Håkan Nessers De ensamma. Del fyra i Barbarottiserien. De tre första (speciellt En helt annan historia) är jättebra så jag har höga förväntningar. Håkan Nesser är den just nu bästa svenska deckarförfattaren.
4. Fågelskrämman av Michael Connely. Han skriver alltid spännande och underhållande. Denna bok handlar inte om Harry Bosch, som de flesta böckerna gör, utan denna gång är Jack McEvoy hjälten. Även då brukar det bli bra. Connely har även "The fith witness" ute men jag tror jag skippar engelska böcker denna sommar. Det tar lite längre tid att läsa dem och den tiden har jag inte ;).
5. Livet de Luxe av Jens Lapidus. Del tre i serien om Stockholms undre värld. Del ett, Snabba Cash var grym, nummer två, Aldrig fucka upp var lite sämre men denna nya bok har fått bra betyg så den måste jag också hinna med innan skolan början igen i augusti.

Fler tips mottages tacksamt!

2 kommentarer:

  1. Har du läst Hundraåringen?

    SvaraRadera
  2. Ja den läste jag tidigare i år. Den var annorlunda och rolig!

    SvaraRadera