Summa sidvisningar

2011-07-25

Sommarsemesterresor

En dag som idag med mulet väder, lite regn och allmänt lite tråkigt så började jag fundera på tidigare somrar och som vanligt blir jag nostalgisk. Tänk 2009 när det var över 30 grader och solen sken, det var underbart det. Men när jag tänker närmare så var det bara jättejobbigt med värmen och då mindes jag säkert tillbaks till någon annan sommar när vädret var perfekt och allt var så himlans kul! Idag så tänkte jag försöka att ranka de roligaste sommarsemestrar jag gjort och självklart blir det nostalgi. Alla ligger ganska långt tillbaks i tiden och det är väl för att man bara kommer ihåg det roliga med dessa resor. En annan anledning är att jag/vi inte gjort så mycket sommarresor de senaste åren utan mest varit i Leksand, det är ju underbart skönt där men det räknas liksom inte...

1. USA resan 2000. Jag och mina då bästa kompisar Dale och Nisse gjorde en tre veckors roadtrip mestadels på västkusten. En otroligt häftig resa där vi såg mycket intressant och upplevde saker som jag har starka minnen av fortfarande minnen av 11 år senare. Death valley var en sån sak. Det kan inte beskrivas u ord utan måste upplevas.
2. Rhodos 1998. Nio killar en augustivecka i solen. Vi hade otroligt kul och jag har bara positiva minne från denna resa. Solen sken, utelivet var superkul och vi träffade mycket roliga människor. Extra kul kuriosa: Min kompis Erik P. träffade sin blivande fru Ingrid på denna resa!
3. Kreta 1997. Tuff konkurent till andra platsen men Herssonisosresan får nöja sig med tredje platsen. I princip samma gäng, samma härliga strand/sol/uteliv. Extra plus.. Ett av våra rum låg i anslutning till hotellets tak så där hade vi våra förfester och det var ett populärt tillhål för många av våra nyfunna vänner.
4. Sverigeresan 1999. Två bilar fullastade med campingutrustning gav sig iväg Västerut en tidig sommarmorgon. Vi inledde vår resa i Göteborg, åkte vidare mot Halmstad och slutade på Öland där ett större gång anslöt. En riktigt kul resa där vi hade nån slags poängtävling med olika bedömningar. Stefan A. vann denna tävling rätt överlägset om jag kommer ihåg rätt.
5. Tegsnäset 2003. Denna resa började med en Kalaskonsert (Håkan och Lasse) i Örebro med Sabina och Jossan och efter det så blev det en långresa ull till Västerbotten för att kolla in Nisses nyinköpta sommarstuga. Väl där väntade en dryg vecka med en del målningsjobb och en del filminspelning och en del party och annat bus. Solen sken overkligt mycket och umgänget var perfekt. Festen med Jossan och Dale som slutade 9.30 på morgonen är klassisk..

Ny lista imorgon!

2 kommentarer:

  1. Nämen Mats, börjar du bli gammal och nostalgisk? Tänk när du är lika gammal som mig. Kram

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det så. Jag är en riktig nostalgiker. Allt var bättre förr ;)

    SvaraRadera