Summa sidvisningar

2011-07-27

Norge

Ja det har ju inte varit roligt att följa nyheterna från vårt grannland de senaste dagarna men vi får hoppas att alla norrmän kan gå vidare i sina liv på något sätt och se till att det goda segrar! Dagens lista blir en hyllning till landet och folket som bor där. Här är min lista över fem saker som är bra med landet till väster om oss!

1. Landskapet. Det är ju så otroligt fint med bergen och fjordarna. För typ 1000 år sen var vi på familjesemester upp till Lofoten och det landskapet kommer jag aldrig att glömma
2. Alla trevliga människor. Jag känner en del norrmän och alla är ruskigt trevliga. Även när jag har varit där på semester så möts man nästan alltid av positiva människor.
3. Skidåkarna. Ok man har svurit många gånger över att de har vunnit mot våra hjältar men oj vilka dueller det har varit under åren och det har lyst upp många vinterhelger!
4. Musiken. Ja framförallt gruppen A-ha som jag alltid gillat men jag tänker också på Edward Grieg som är en av de få klassiska kompositörer som jag kan tänka mig att lyssna på..
5. Författarna. Tänker framförallt på suveräna Jo Nessbo som är en av mina favoriter i deckargenren men även Karin Fossum som är en författare som jag tycker borde ha fått mer uppmärksamhet i Sverige. Hon skriver väldigt bra och spännande nästan lite psykologiska kriminalhistorier, som iaf inte jag, har hittat någon motsvarighet till..

Ny lista imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar