Summa sidvisningar

2011-07-04

Metallica

Blev så himlans inspirerad av gårdagens konsert så det måste bli en Metallica lista idag. Kan erkänna att jag inte varit ett hard-core fan från 80-talets glada dagar utan, precis som många andra, så började jag lyssna på dom när "Enter Sandman" kom som singel hösten 91 och hamnade på Trackslistan. Efter det så köpte jag jag the black album och sen dess så har jag varit ett fan. Favoritskivorna är solklart "master of puppets" och "..and justice for all", som båda kommer högt upp på min all-time-high lista över bästa skivor.. Här kommer mina absoluta favoritlåtar!!

1. Sanitarium, från Master of puppets
3. Harvest of sorrow, från ".. And justice for all"
2. Master of puppets, från Master of puppets
4. Seek and destroy, från Kill ém all
5. The memory remains, från Reload

Nu blir det garanterat en bloggpaus ett par veckor men vi hörs igen senare i sommar!

3 kommentarer:

  1. Alla låtar från Kill em all är dåliga

    SvaraRadera
  2. Fade to black Mats, Fade to black! (från Ride the lightning)... Magisk på plats på Ullevi...

    SvaraRadera
  3. Ride the lightningskivan är den som jag lyssnat överlägset minst på men Fade to black är så klart en suverän låt.. / Mats

    SvaraRadera