Summa sidvisningar

2011-07-01

hårdrock

Någon kanske undrar varför det fortsätter att komma listor fast jag skrev att det skulle bli ett uppehåll nu.. Det blev helt enkelt så att vår resa norrut försenades lite av olika orsaker men vi åker troligen nu under helgen så då blir det inte lika många listor de närmaste veckorna.. Nu till dagens lista..

Jag är väl inte känd som någon hårdrocksälskare men om man kollar i min skivsamling så finns faktiskt en hel del av den varan. Hade varit skitkul att åka ner till Göteborg nu till helgen och se Iron Maiden eller Metallica. Har bara sett Metallica en gång live (1996) och det var grymt.  Maiden har jag aldrig sett. Det är såklart svårt att dra gränsen mellan olika musikstilar så ni som läser kommer säkert att ha synpunkter. Här är min lista över bästa hårdrocksgrupper.

1. Metallica. Alla skivor t.o.m. Black album är ju jättebra. Sen blir det en klar nedgång men det räcker ändå för första plats på denna lista. Master of puppets är bästa skivan
2. Guns n´roses. De hade ju egentligen en otrolig kort topp från typ 88-91 men vilken topp sen. Appetite för destruction är en av mina bästa skivor alla kategorier och Lies är också bra. Use your illusion 1 och 2 har sina riktiga höga toppar men också djupa dalar.
3. Iron Maiden. Allsångslåtarnas mästare. Har hållt hög klass under otroligt många år.
4. Def Leppard. Var väldigt förtjust i denna grupp i slutet på 80 och början på 90-talet. Självklart var Hysteria den stora favoriten. Tycker inte riktigt den håller när man lyssnar på den nu..
5. Europe. Dom svenska pudelrockarna måste med på listan. Har alltid gillat Joey Tempest röst och jag tycker dom har varit väldigt jämna med få dåliga skivor. Comebackskivan från 2009 var överaskande bra med flera hits!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar