Summa sidvisningar

2013-08-15

Förkyld

Det är alltid värdelöst att vara förkyld men nu denna vecka så var jag inte alls beredd på att det skulle komma. Har hållit mig frisk hela sommaren och trodde absolut inte att jag skulle åka dit nu. Hoppas att det blir kortvarigt och att huvudvärken släpper snabbt. Här kommer fem anledningar till att förkylningar suger och speciellt nu.
1. Träningen. Har tränat sjukt bra hela sommaren och hade tänkt att toppa formen lite inför ett lopp här i Björklinge om två veckor. Nu skiter jag nog i det..
2. Jobbet. Hatar att ha ont i huvudet och vara allmänt seg på jobbet och nu när alla elever kommer på måndag så orkar jag inte gå och hosta, då vill jag vara glad och pigg!
3. Barnen. Man blir ju lite extra grinig när man inte är helt frisk och det går ofta ut över barnen. Inte juste mot dom alls men det finns inte så mycket att göra.
4. Kvällarna. Det är alltid värst då och eftersom det är min favoritdel av dagen så känns det extra trist. Nu t.ex. så ska jag bara snabbt skriva klart detta och sen slänga mig i säng.
5. Sömnen. Inte lätt att sova med hosta och snor i näsan. Nej usch usch

Nästa lista skriver jag när jag är frisk och pigg igen!

1 kommentar:

  1. Jag känner stor sympati med dig! Jag skulle kunnat skriva samma lista som du nu, när jag var i samma situation för kanske tio år sedan sist. Hör av dig om näsdroppar.

    SvaraRadera