Summa sidvisningar

2013-08-01

basebollfilmer

De andra i familjen gick å la sig tidigt idag så jag hamnade själv med fjärrkontrollen i soffan och fastnade för en film som jag inte sett på många år, Bull Durham, basebollfilmen med Kevin Costner och Susan Sarandon. När jag såg den sist (kanske 10 år sen) så tyckte jag den var riktigt bra, får se vad betyget blir när jag sett hela ikväll. Hur som helst så finns det ju en hel del filmer, nästan uteslutande amerikanska, som är klart sevärda och det tänkte jag lista idag.

1.Värsta gänget (Major league). Komedi med bl.a. Charlie Sheen, Wesley Snipes och Corbin Bernsen. Kom flera uppföljare. Klart underhållande, iaf den första.
2. Tjejligan (a league on their own). Om basebollen under andra värdskriget då tjejerna fick spela när herranr var ute och krigade. Med bl.a. Madonna och Tom Hanks
3. Fever Pitch. Den amerikanske remaken av den brittiska filmen som baseras på romanen med samma namn av den suveräna Nick Hornby. Filmen handlar om en fanatisk Red Sox-supporter som blir kär i en tjej som har svårt att förstå varför man ska se 80 hemmamatcher under april-oktober..
4. Drömmarnas fält (Field of dreams) Återigen Kevin Costner på tiden när han var ung och på gång.. Detta drama när Costner får en uppenbarelse typ att bygga en basebollplan nominerades till tre oscars.
5. The babe. Inte grisfilmen utan filmen om en av de allra största, Babe Ruth, porträtterad av John Goodman.

Imorgon så ska jag försöka få till en lista om Percy Nilsson och hans hjärnsläpp på glassbilen i Skåne tidigare i veckan. Gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar